پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 240508
سرنوشت بازي دو سر باخت سايت هاي قماربازي
تاریخ انتشار : 1399/10/03 11:17:34
نمایش : 1515
رئيس مرکز مبارزه با جرائم ملي و سازمان يافته پليس فتاي ناجا از مسدود سازي بيش از ۱۶ هزار وب سايت و حساب کاربري (اکانت) قماربازي در سال ۹۹ خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سرهنگ نوروزي در استوديو گفتگو ويژه خبري ۳ شنبه شب شبکه دوم سيما افزود: وقتي صحبت از قمار مي‌شود مشخص ۵ نقش مجرم مورد هدف ما قرار مي‌گيرند که به اختصار مي‌توان آن‌ها را به گردانندگان وب سايت‌هاي قمار، مديران، حسابرسان و پشتيباني کنندگان، مبلغان، اجازه دهندگان حساب‌هاي بانکي به سايت‌هاي قماربازي و در نهايت برنامه نويسان وب سايت‌هاي قماربازي تقسيم کرد.

وي بااشاره به مسدودي بيش از ۱۶ هزار حساب کاربري و وب سايت قماربازي در امسال گفت: اين رقم شامل بيش از ۴۹۰۰ هزار وب سايت و حساب کاربري در شبکه‌هاي اجتماعي در قالب ۱۴۷۰ پرونده مي‌شد.

سرهنگ نوروزي افزود: گاهي چند وب سايت توسط يک باند رسيدگي و مديريت مي‌شد که البته بعضاً مديران اصلي اين سايت‌ها در کشور ترکيه و ديگر کشور‌ها اقامت دارند.

وي با اشاره به اينکه ۹۳ درصد از ۱۴۷۰ پرونده متخلفان وب سايت‌هاي قماري بازي به درخواست پليس فتا و ضابطان قوه قضائيه تشکيل شده است ادامه داد: فقط ۷ درصد از اين تعداد پرونده توسط شاکيان حقيقي در مراجع قضائي طرح شده است.

سرهنگ نوروزي تصريح کرد: در يک ماه گذشته در موضوع مبلغان وب سايت‌هاي قماربازي، حدود ۹۰۰ کانال در شبکه‌هاي اجتماعي از قبيل تلگرام شناسايي شد که در اين روند ۳۰۲ نفر از مبلغان دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.

رئيس مرکز مبارزه با جرائم ملي و سازمان يافته پليس فتاي ناجا افزود: در اين جريان بعضاً برخي از ورزشکاران و سلبريتي‌ها هم اقدام به تبليغ سايت‌هاي قماربازي کرده اند که تاکنون نزديک به ۱۰ نفر از اين افراد شناسايي و تحويل مراجع قضايي شده اند.

سرهنگ نوروزي خطاب به مديران و گردانندان وب سايت‌هاي قماربازي که ساکن خارج از کشور هستند نيز گفت: گرچه پروسه اعلام قرمز و رسيدگي‌هاي پس از آن کمي زمان براست، اما تا اين لحظه ۲ نفر از اين اشخاص به کشورمان استرداد شده اند و باقي اين افراد هم بدانند حتماً به چنگال قانون گرفتار و به کشور استرداد خواهند شد.

منبع: صداوسيما

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html